S.r.o. se základním majetkem 100,- korun má ručit za možné škody, které mohou jít do vysokých částek. A nebo je to jinak. Nejhorší scénář je, že firma vzniklá v listopadu 2014 zanikne brzy po otevření skladu :-(
Město se brání, ale bude záležet na kraji, jak rozhodne.
Vyjádření města, pro ty, koho to zajímá:
další návrh námitek za město, předány na odbor ŽP:
Doplnění vyjádření města
k provozování
zařízení ke sběru a výkupu odpadů kategorie O i N na pozemcích parcelní
číslo 1758/1 a 1703 v k. ú. Čelákovice (objekt společnosti Kovohutě
Holding DT, a.s.)
a k udělení
souhlasu s jeho provozním řádem
Na úvod je nutné zmínit, že
podle nás se jedná o provoz, který je v přímém rozporu se záměry města,
jeho urbanistickým vývojem a strategickým plánem.
Strategický plán je
schválený dokument města, který je podkladem pro rozhodování a zároveň
jedním ze základních podkladů při tvorbě nového územního plánu, jehož Zadání
právě prochází schvalovacím procesem a v době podání žádosti byl celý
proces veřejně znám a představen.
Výňatek ze Strategického plánu:
VIZE: Životní prostředí v
Čelákovicích v roce 2030
Negativní vlivy dopravy, průmyslových a zemědělských podniků a dalších
zdrojů (prašnost, hlučnost, emise, zápach, znečištění vod, půdy, světelné
znečištění, vibrace, elektromagnetický smog a další) jsou omezovány na nejnižší
možnou míru. Žádný z místních podniků není v registru znečištění.
Ve městě a blízkém okolí
nevznikají provozy zatěžující životní prostředí, proti jejich případnému
umístění Město aktivně vystupuje. Míra zátěže se stanoví podle zákonných limitů
s ohledem na stávající zátěž životního prostředí. Ve městě a jeho okolí nejsou
stavěna nová logistická centra, překladiště nebezpečných látek nebo nákladní
lodní přístav. Jsou likvidovány staré ekologické zátěže. Jsou revitalizovány
průmyslové zóny.
Jedním ze specifických cílů je
přímo:
Ve městě i okolí aktivně bránit vzniku provozů a staveb zatěžujících
životní prostředí
Tento závažný a zastupitelstvem města schválený dokument nelze při probíhajícím
řízení pominout.
Kovohutě ukončily výrobu a pro město je toto území prioritní jako
území přestavby. Je dlouhodobou snahou zmírnit dopady průmyslových areálu na
okolí. V době fungování kovohutí byl dotčený sklad určený ke shromažďování
nebezpečného odpadu z areálu, jeho třídění a následný ODVOZ.
V současnosti schvalovaný záměr je s tímto principem v přímém
rozporu. Jedná se o záměr DOVOZU NEBEZPEČNÉHO ODPADU DO areálu a jeho
skladování v prostoru v blízkosti objektů určených k přestavbě a
dokonce obytných budov. Schválením tohoto záměru by se zastavila možnost
navrátit celý brownfield do normálního režimu městského prostoru.
Dále upozorňujeme, že původní provoz byl umožněn v rámci areálu.
V současnosti není platné žádné povolení na nakládání s nebezpečnými
odpady. Čtvrtou změnou integrovaného povolení byl provoz kovohutí ukončen jako
komplexu. Od té doby nebyl nově povolen provoz skladu nebezpečného odpadu jako
samostatného celku. Podle našeho mínění to ani není možné, protože sklad není
možné oddělit spolu s manipulační plochou od areálu, který je
v současnosti volně přístupný. Dokonce komunikace, kterou v žádosti
zakreslují jako manipulační prostor, je jediným příjezdem k areálu Amirro.
Na pozemku je přímo věcné břemeno průchodu a průjezdu.
V původním kolaudačním rozhodnutí je přímo vyjmenováno 7 komodit,
které bylo možné ve skladu skladovat. Pokud by se mělo vůbec uvažovat o
schválení jakékoli jiné komodity v režimu nebezpečného odpadu,
schvalovacímu procesu MUSÍ předcházet ověření, že prostor umožňuje bezpečné
skladování každé nově schvalované komodity. To není možné bez dostatečné dokumentace, ukončeném zjišťovacím řízení či dokumentaci EIA,
a následném řízení o změně vlivu užívání stavby na území.
Předkládaný záměr naplňuje přesně dikci § 81 zákona č. 183 Sb. o územním
plánování a stavebním řádu (stavební zákon).
Rozhodnutí o změně vlivu užívání stavby na území
(1) Rozhodnutí o změně vlivu užívání
stavby na území stanoví podmínky pro změnu užívání stavby, která má vliv na
životní prostředí nebo nároky na veřejnou dopravní a technickou infrastrukturu.
(2) Rozhodnutí o změně vlivu užívání
stavby na území vyžadují takové změny v užívání stavby, pro které bylo vydáno
stanovisko k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí nebo
mají nové nároky na veřejnou dopravní a technickou infrastrukturu.
Je potřeba také zmínit, že předkládaný provozní řád by byl naprosto nedostačující i pro
stavbu, která by neměla výše zmíněné nedostatky. Chybí dokumentace, prokázání
způsobilosti k provozování, skutečný způsob předcházení rizik atd. Za
všechny nejasnosti jmenujeme alespoň jednu: v části popisující nakládání
s nebezpečným odpadem ze zdravotnictví a veterinárních zařízení je
zmíněno, že teplota při skladování určitého odpadu nesmí překročit rozmezí 3-8
°C. Jak chtějí tohoto v daném objektu dosáhnout, již nepíší. I
v dalších částech provozního řádu se jedná spíše o kompilát
z legislativních podkladů a ne o provozní řád, tedy jak legislativu
v daném objektu dodržovat a potřebné parametry zajistit.
Z výše zmíněného je zřejmé, že se jedná o velmi závažný záměr
s možným dopadem na životní prostředí.
Schválení provozního řádu není tak možné brát jako oddělený
administrativní počin. Zde se jedná o konkrétní záměr skladovat více než 300
možných komodit v objektu, který nemá ani základní potřebná povolení (a
podle nás ani základní potřebné parametry). Žádáme Vás proto o zamítnutí
provozního řádu.
děkuji a kdo dočetl až sem má *
Renata
Žádné komentáře:
Okomentovat