čtvrtek 28. května 2015

Kovohutě zlobí 3.

Přijde Vám také absurdní snaha dostat na území kovohutí, už tak dost poničené zátěžemi z minulosti, další nebezpečné látky? Mně ano. To může být jen někdo, kdo k městu nemá žádný vztah (nebo záporný). 

S.r.o. se základním majetkem 100,- korun má ručit za možné škody, které mohou jít do vysokých částek. A nebo je to jinak. Nejhorší scénář je, že firma vzniklá v listopadu 2014 zanikne brzy po otevření skladu :-(



Město se brání, ale bude záležet na kraji, jak rozhodne.

Vyjádření města, pro ty, koho to zajímá: 




další návrh námitek za město, předány na odbor ŽP:

Doplnění vyjádření města

k provozování zařízení ke sběru a výkupu odpadů kategorie O i N na pozemcích parcelní číslo 1758/1 a 1703 v k. ú. Čelákovice (objekt společnosti Kovohutě Holding DT, a.s.)
a k udělení souhlasu s jeho provozním řádem

Na úvod je nutné zmínit, že podle nás se jedná o provoz, který je v přímém rozporu se záměry města, jeho urbanistickým vývojem a strategickým plánem.

Strategický plán je schválený dokument města, který je podkladem pro rozhodování a zároveň jedním ze základních podkladů při tvorbě nového územního plánu, jehož Zadání právě prochází schvalovacím procesem a v době podání žádosti byl celý proces veřejně znám a představen.

Výňatek ze Strategického plánu:
VIZE: Životní prostředí v Čelákovicích v roce 2030
Negativní vlivy dopravy, průmyslových a zemědělských podniků a dalších zdrojů (prašnost, hlučnost, emise, zápach, znečištění vod, půdy, světelné znečištění, vibrace, elektromagnetický smog a další) jsou omezovány na nejnižší možnou míru. Žádný z místních podniků není v registru znečištění.
 Ve městě a blízkém okolí nevznikají provozy zatěžující životní prostředí, proti jejich případnému umístění Město aktivně vystupuje. Míra zátěže se stanoví podle zákonných limitů s ohledem na stávající zátěž životního prostředí. Ve městě a jeho okolí nejsou stavěna nová logistická centra, překladiště nebezpečných látek nebo nákladní lodní přístav. Jsou likvidovány staré ekologické zátěže. Jsou revitalizovány průmyslové zóny.

Jedním ze specifických cílů je přímo:
Ve městě i okolí aktivně bránit vzniku provozů a staveb zatěžujících životní prostředí

Tento závažný a zastupitelstvem města schválený dokument nelze při probíhajícím řízení pominout.

Kovohutě ukončily výrobu a pro město je toto území prioritní jako území přestavby. Je dlouhodobou snahou zmírnit dopady průmyslových areálu na okolí. V době fungování kovohutí byl dotčený sklad určený ke shromažďování nebezpečného odpadu z areálu, jeho třídění a následný ODVOZ. V současnosti schvalovaný záměr je s tímto principem v přímém rozporu. Jedná se o záměr DOVOZU NEBEZPEČNÉHO ODPADU DO areálu a jeho skladování v prostoru v blízkosti objektů určených k přestavbě a dokonce obytných budov. Schválením tohoto záměru by se zastavila možnost navrátit celý brownfield do normálního režimu městského prostoru.

Dále upozorňujeme, že původní provoz byl umožněn v rámci areálu. V současnosti není platné žádné povolení na nakládání s nebezpečnými odpady. Čtvrtou změnou integrovaného povolení byl provoz kovohutí ukončen jako komplexu. Od té doby nebyl nově povolen provoz skladu nebezpečného odpadu jako samostatného celku. Podle našeho mínění to ani není možné, protože sklad není možné oddělit spolu s manipulační plochou od areálu, který je v současnosti volně přístupný. Dokonce komunikace, kterou v žádosti zakreslují jako manipulační prostor, je jediným příjezdem k areálu Amirro. Na pozemku je přímo věcné břemeno průchodu a průjezdu.

V původním kolaudačním rozhodnutí je přímo vyjmenováno 7 komodit, které bylo možné ve skladu skladovat. Pokud by se mělo vůbec uvažovat o schválení jakékoli jiné komodity v režimu nebezpečného odpadu, schvalovacímu procesu MUSÍ předcházet ověření, že prostor umožňuje bezpečné skladování každé nově schvalované komodity. To není možné bez dostatečné dokumentace, ukončeném zjišťovacím řízení či dokumentaci EIA, a následném řízení o změně vlivu užívání stavby na území.

Předkládaný záměr naplňuje přesně dikci § 81 zákona č. 183 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon).

Rozhodnutí o změně vlivu užívání stavby na území
(1) Rozhodnutí o změně vlivu užívání stavby na území stanoví podmínky pro změnu užívání stavby, která má vliv na životní prostředí nebo nároky na veřejnou dopravní a technickou infrastrukturu.
(2) Rozhodnutí o změně vlivu užívání stavby na území vyžadují takové změny v užívání stavby, pro které bylo vydáno stanovisko k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí nebo mají nové nároky na veřejnou dopravní a technickou infrastrukturu.

Je potřeba také zmínit, že předkládaný provozní řád by byl naprosto nedostačující i pro stavbu, která by neměla výše zmíněné nedostatky. Chybí dokumentace, prokázání způsobilosti k provozování, skutečný způsob předcházení rizik atd. Za všechny nejasnosti jmenujeme alespoň jednu: v části popisující nakládání s nebezpečným odpadem ze zdravotnictví a veterinárních zařízení je zmíněno, že teplota při skladování určitého odpadu nesmí překročit rozmezí 3-8 °C. Jak chtějí tohoto v daném objektu dosáhnout, již nepíší. I v dalších částech provozního řádu se jedná spíše o kompilát z legislativních podkladů a ne o provozní řád, tedy jak legislativu v daném objektu dodržovat a potřebné parametry zajistit.

Z výše zmíněného je zřejmé, že se jedná o velmi závažný záměr s možným dopadem na životní prostředí.

Schválení provozního řádu není tak možné brát jako oddělený administrativní počin. Zde se jedná o konkrétní záměr skladovat více než 300 možných komodit v objektu, který nemá ani základní potřebná povolení (a podle nás ani základní potřebné parametry). Žádáme Vás proto o zamítnutí provozního řádu.

děkuji a kdo dočetl až sem má *

Renata 

Žádné komentáře:

Okomentovat