Doplněno parkovištěm P&R na straně Krátké Linvy usnadní dopravu všem. Začít stavět by se prý mohlo příští rok.
Těšíme se.
Děkuji za návštěvu
Renata
Pokud Vás zajímají připomínky komise rozvoje města, tak pokračujte dále.....
Ing.
D. J. s kolegy informovala o vývoji projektu a předpokládaném
harmonogramu přípravy a realizace. Dále představila technické řešení stavby a
odchylky, které vznikly v průběhu stavby, často v souvislosti
s požadavky města formulovanými v rámci územního řízení. Jedná se
zejména o tyto body:
1.
Vzhledem
ke změně legislativy je možné stavbu realizovat bez protihlukových opatření,
protihlukové zdi původně navrhované podél upravované trati budou vypuštěny,
pouze v úseku v blízkosti podchodu v ulici Kollárova bude
vystavěn plot v. 1500mm – barevné a materiálové řešení (pro zamezení odrazu
hluku od oplocení bude použit méně odrazivý materiál- obdobný jako u
protihlukových stěn) bude představeno městu na následujícím jednání.
2.
Poloha
nástupiště ve směru na Prahu – nástupiště bylo posunuto blíže k výpravní
budově, ve směru ke Kollárově ulici byl umístěn menší přístřešek.
3.
Pro
větší komfort cestujících je možné navrhnout přístřešek navazující na výpravní
budovu až k nástupišti – toto řešení však výrazně negativně ovlivní vzhled
nádraží. Cestující do příjezdu vlaku mohou využít stávající krytý prostor,
proto je další zastřešení investorem navrženo k vypuštění.
4.
Podchod
z výpravní budovy vedoucí na ostrovní nástupiště a dále do prostoru
budoucí obytné zóny byl rozšířen na 4m, na jeho
východní straně je navržen chodník s podélným sklonem 8,33% pro
bezbariérový přístup a také schodiště. Realizace schodiště je však dle
informace investora stavby podmíněna finančním příspěvkem města na jeho
výstavbu.
5.
Technologická
budova, původně navrhovaná v prostoru demolované stavby jižně od výpravní
budovy, nebude realizována a technologie bude umístěna blíže výpravní budově a
také v jejích prostorách. Tím bude uvolněn prostor pro případnou výstavbu
parkoviště.
6.
V projektu
není zahrnut chodník navazující na podchod v ulici Kollárova ve směru do
ulice Kollárova. Jde o pozemky ve vlastnictví města a bude jeho investicí .
7.
Bezbariérové
napojení u podchodu v Kollárově ulici na ulici Mochovskou je
v projektu navrženo na stávající chodník bez jeho úpravy. Navrhované
řešení však znamená prodloužení a velké lomení trasy, projektant navrhl, že by
bylo možné napojení ještě upravit (zkrátit a zaoblit),
8.
Schodiště,
které je umístěno u mostu přes ulici U Podjezdu, je ve vlastnictví města a jeho
oprava není zahrnuta do investice SŽDC.
9.
Byl
vznesen dotaz, zda by v rámci stavby mohla být umístěna deponie materiálu
a jeho recyklace v blízkosti nádraží východně od kolejiště na pozemku
města p.č. 3430/133, k.ú. Čelákovice, a zda má investor v této souvislosti
zpracovat rozptylovou studii. Umístěním deponie v tomto prostoru by
výrazně snížilo dopravní zatížení města.
Dále
ing. Jančíková seznámila komisi s vývojem projektů navazujícíh úseků,
zejména rekonstrukce železničního mostu přes Labe:
1.
Bylo
oznámeno, že ŘVC již netrvá na zachování minimální podplavné výšky mostu 7m,
ale souhlasí s podplavnou výškou 5,25m nad hladinou Labe, s možností
budoucího zvýšení mostu, v případě potřeby. To umožní původně navrhované
zvýšení nivelety trati podél ulice U Mostu výrazně snížit, a to až na zvýšení
1,3m, což může znamenat nedodržení původně městem požadovaného zvýšení
průjezdného profilu mostu v ulici Přístavní. Požadavek na podjezdnou výšku
bude městem ještě upřesněn.
2.
Dále
byl vznesen dotaz, zda město stále počítá s realizací lávky pro pěší při
novém železničním mostě a zda tedy PD „Optimalizace“ má obsahovat přípravu na
její osazení.
3.
Komise
vznesla požadavek na realizaci podchodu pro pěší při podjezdu v ulici
Husova – J. Zacha v rámci stavby „Optimalizace“.
4.
Město
Čelákovice v oblasti zastávky Jiřina připravuje výstavbu dešťové
kanalizace. Nabízí možnost svedení odvodnění trati v oblasti zast. Jiřina
do této kanalizace a chce na základě stabilizace technického řešení mostu přes
Labe prověřit zamítavé stanovisko SŽDC k umístění kanalizace města
v ochranném pásmu dráhy v ulici U Mostu. Na základě zpracované
dokumentace pro územní řízení bude toto prověření možné.
Následovala
diskuse a po odchodu hostů předsedkyně komise navrhla znění usnesení a komise
hlasovala o jednotlivých přednesených bodech:
Návrh usnesení: Komise souhlasí
s posunutím nástupiště blíže
k výpravní budově, a s umístěním přístřešku ve směru ke Kollárově
ulici.
Hlasování: pro 6,
proti 0, zdrželi se 0. Usnesení bylo přijato.
Návrh
usnesení: Komise nesouhlasí s umístěním přístřešku při výpravní budově u
nástupiště ve směru na Prahu.
Hlasování: pro 6,
proti 0, zdrželi se 0. Usnesení bylo přijato.
Návrh usnesení: Komise doporučuje
realizaci schodiště do prostoru budoucí obytné zóny ve východní
části podchodu z výpravní budovy vedoucí na ostrovní nástupiště a
s jeho rozšířením na 4m.
Hlasování: pro 6,
proti 0, zdrželi se 0. Usnesení bylo přijato.
Návrh usnesení: Komise souhlasí
s tím, že nebude realizována stavba technologická
budovy, původně navrhované v prostoru demolované stavby jižně od výpravní
budovy s tím, že technologie bude umístěna blíže výpravní budově a také
v jejích prostorách.
Hlasování: pro 6,
proti 0, zdrželi se 0. Usnesení bylo přijato.
Návrh
usnesení: Komise souhlasí a doporučuje realizaci chodníku navazujícího na podchod v ulici
Kollárova ve směru do ulice Kollárova (investorem bude město Čelákovice).
Hlasování: pro 6,
proti 0, zdrželi se 0. Usnesení bylo přijato.
Návrh usnesení: Komise souhlasí s
úpravou bezbariérového
napojení u podchodu v Kollárově ulici na ulici Mochovská, spočívající ve
zkrácení a „zaoblení“ trasy.
Hlasování: pro 6,
proti 0, zdrželi se 0. Usnesení bylo přijato.
Návrh usnesení: Komise nesouhlasí
s nerealizací opravy, případně zrušením schodiště, které je umístěno u mostu přes
ulici U Podjezdu je ve vlastnictví města.
Hlasování: pro 6,
proti 0, zdrželi se 0. Usnesení bylo přijato.
Před
tímto hlasováním se z jednání omluvila a odešla Ing. Arch. Douděrová.
Návrh usnesení: Komise souhlasí s umístěním deponie materiálu a jeho recyklace
v blízkosti nádraží východně od kolejiště na pozemcích města a se
zpracováním rozptylové studie.
Hlasování: pro 4,
proti 0, zdrželi se 1. Usnesení nebylo přijato.
Návrh usnesení: Komise souhlasí se
snížením podplavné výšky mostu, které umožní navýšení nivelety koleje
v úseku podél ulice U Mostu o 1,3m. Požadavek
na podjezdnou výšku podjezdu v ulici Přístavní bude městem ještě upřesněn.
Hlasování: pro 5,
proti 0, zdrželi se 0. Usnesení bylo přijato.
Návrh usnesení: Komise doporučuje realizaci lávky pro pěší při novém
železničním mostě a požaduje, aby PD „Optimalizace“ obsahovala přípravu na její
osazení.
Hlasování: pro 5,
proti 0, zdrželi se 0. Usnesení bylo přijato.
Návrh usnesení: Komise požaduje prověřit možnost realizaci
podchodu pro pěší při podjezdu v ulici Husova – J. Zacha v rámci
stavby „Optimalizace“
Hlasování: pro 5,
proti 0, zdrželi se 0. Usnesení bylo přijato.
Žádné komentáře:
Okomentovat